Comunidad de Hermanos

Mes de San Marcelino en las clases de inglés

Durante el mes de San Marcelino, el Hno Ángel Duplés nos convocó a unirnos en un conocimiento más profundo de nuestro Santo Patrono.
Las celebraciones comenzaron con un momento de oración en Inglés en  la Capilla. Los alumnos, ex alumnos y profesores del Dto de Inglés colaboraron preparando las intenciones y leyendo el Evangelio, pero sin duda el mejor regalo de ese momento de oración fue el descubrir el de recibir el libro de oraciones de San Marcelino, pensado y editado por el Hno Ángel. De ahora en más tenemos un motivo más para empezar nuestras tardes acompañados por las oraciones que San Marcelino tanto atesoraba.
Los festejos siguieron con los encuentros organizados por toda la institución durante el mes de junio. Convivencias, misas, reuniones y el trabajo diario de nuestros alumnos que se vio plasmado en la elaboración de un proyecto con el propósito de conocer y dar a conocer la vida de San Marcelino.  Los resultados están a la vista. Hay muchos trabajos, todos nos convocan a unirnos más como comunidad marista.
A continuación, una muestra del trabajo realizado con tanta dedicación y esmero tanto por los alumnos como por sus profesores. Una vez más agradecemos al Hno Ángel su gran paciencia a la hora de recibir las consultas de los alumnos sobre la vida y obra de San Marcelino Champagnat.
Comenzamos con un breve ensayo a modo de introducción del alumno Martín Belcic, de 3er año. Asimismo, a continuación se encuentran las presentaciones, para ser utilizadas y compartidas con toda la comunidad marista, de alumnos de todos los años. Agradecemos a los profesores Leandro Carreño, Mariana Marteau, Silvana Rinaldi, Susana Dapena, Graciela Sorzana, Martha Casco, Nora Bellini, Mariana De Salvo, entre otros, por su activa participación.
 
Essay writing: St. Marcellin

Imagine a person who offers his whole life to other people, specially the poor and ill. I firmly believe that we should be inspired by a role model like St Marcellin.
First of all, his heart was deep compassion. He could not see anyone in need and leave him there alone, all by himself. This must inspires us to do the same, we should start by helping other people.
Secondly, the fact that he claimed that “the aim of the Brothers’ life is to make Jesus Christ known and loved” shows that, although we are not ordained Brothers, but as part of the Marist Community, we have been raised by Brothers, and therefore, we should love Christ.
Finally, he did not give up when he did not pass exams the first time, so we should not let anything prevent us from accomplishing our goals; we ought to try even harder, as he did.
Taking everything into consideration, I am convinced that we have to follow his example and make God known to everyone. As he used to say “I cannot see children without willing to tell them how much Jesus Christ loves them”.
Martín Belcic
3er Year student

alt
Marcelino
Champagnat
4 C.ppt
alt
Marcellin
Champagnat .ppt
alt
Saint Marcellin
4 A.ppt
alt
Saint Marcellin
4B.ppt
alt
Trabajo Marcelino
Champagnat 3C.ppt
  alt
Trabajo de inglés
marcelino.ppt

alt
Marcelino project 3D.doc





Projects

Carpeta actual: projects
Nombre de Archivo Tamaño Ultimos Cambios  
Death by Fran Andia.pdf 376 KB 24/06/2012 22:55   
dictogloss.pdf 59,7 KB 24/06/2012 22:55   
literature project.pdf 3,32 MB 24/06/2012 22:55   
poes biography.pdf 7,03 MB 24/06/2012 22:55   
 

 

Visit to the Museum of the Holocaust

Last September 22nd the students of 4th year went to visit the Museum of the Holocaust (Montevideo 919). During the visit the guide showed us a lot of documents, posters, objects, etc of the Holocaust(shoa) that Hitler did during the Second World War. We could hear, and that was the best moment, the testimony of a surviver of the concentratio camp of Aushwitz, David. All the information is part of a History project that you can see here.    Visit the museum
 

HISTORY PROJECTS   (PROYECTOS DE HISTORIA)
PROJECT 2

En el mes de julio los alumnos de 3º “B” y 3º “C” comenzaron a trabajar  sobre un proyecto de la  Primera Guerra Mundial, a cargo de la Prof. Josefina Blanco. La fecha de presentación final fue el 19 de agosto:
Courses: 3B and 3C       Teacher: Ms. Josefina Blanco
History Project: World War I
DEADLINE: August 19th
Six weeks after the assassination of the Archduke Franz Ferdinand and his wife on 28 June 1914, the Great War started. The aim of this second project is to turn each one of you into researchers and designers and analyse the outbreak of the First World War.
You will design charts, diagrams, even crosswords and exercises with the information provided in your booklets, some photocopies your teacher will provide and internet links. As part of the project, you will also explore the information on the interactive timeline of the First World War by going to
www.usborne-quicklinks.com. Once there, enter the key words “world war one”, and in order to find your links enter page number 8 to explore the timeline you have worked with in Project 1 (please, follow instructions carefully) and page number 16, where you can find an animated map of the outbreak of the war.
The websites listed in Quick links are regularly reviewed and updated by Usborne editors. However, the content of a website may change at any time. Explore the links freely (there are even games related to the topic), but remember
 The final product will be a Power point presentation aimed at children aged 12-13. They should be able to understand the beginning of World War I by reading and consulting the 20 (twenty) slides you will prepare in groups. However, keep in mind that this is one of many projects and try to use your time efficiently when sailing the web.
... You can see a project
here 

PROJECT 1
This year the teachers started working on different ideas to develop students’ creativity. These projects are being carried out and will be carried out throughout the year in all the courses, from first year to fourth year. This promotes the use of resources which are typical of the IGCSE History subject. The English Department has decided to use Ben Walsh since 1st. this year, both the coordinators and the teachers, would like Champagnat students to be prepared not only for the ESOL and the IGCSE Exams but also for the development of critical and metacognitive skills.
 Este año las profesoras empezaron a trabajar en diferentes proyectos para desarrollar la creatividad de los alumnos. Los mismos serán llevados a cabo durante todo el ciclo lectivo. Este tipo de actividades desarrolla capacidades en las materias del examen IGCSE. El Departamento de Inglés ha decidido no solamente preparar a los alumnos para lo exámenes ESOL pero también para los nombrados anteriormente, poniendo mucho énfasis en el pensamiento crítico.
 The first years are working on a project based on their history book Empires and Citizens.
 The second years are planning to work on some projects based on the different Revolutions. These projects will be shown to parents on an open day. The projects will be supervised by Prof. Mariela Valiño.
Los segundos años trabajarán proyectos sobre las diferentes Revoluciones. Los padres podrán ver los proyectos de sus hijos en alguna clase abierta. Este proyecto estará a cargo de la Prof. Mariela Valiño.
 The third and fourth years are working hard on History. Some classes are getting ready for the IGCSE History Exam. Miss Marta Casco, their teacher, is preparing power point presentations and developing projects for them to work on after the winter holidays concerning Wars and Holocaust. Students will also be taken to the Holocaust Museum to listen to a survivor telling his life story.
Los terceros y cuartos años están trabajando mucho en el área de Historia. Algunos alumnos se están preparando para el Examen IGCSE de Historia. Marta Casco, su profesora, está preparando trabajos en presentaciones de Powerpoint para trabajar después de las vacaciones de invierno sobre las Guerras y el Holocausto. También llevará a los alumnos al Museo del Holocausto, donde podrán escuchar la experiencia vivida por un sobreviviente.
Los terceros años han preparado un proyecto sobre el asesinato del Archiduque Franz Ferdinand previo a la Primera Guerra Mundial. Buscaron material en Internet y usaron la sala de computación desde donde realizaran un trabajo a fin. Este proyecto estuvo a cargo de la
Prof. Josefina Blanco. 

Video de Kruls
 
 
 
Video de Ellis